سوالات متداول

چطور پکیج ها مناسب نوزادان هست؟

چطور پکیج ها مناسب نوزادان هست و چطور ممکن است کودک زیر دو سال 2 الی 3 ساعت تلویزیون مشاهده کند در صورتی که روانشناسان می گویند برای آنها آسیب دارد؟

 

پکیج ها برای کودکان زیر دو سال با وجودی که تصویری هستند حکم فایل صوتی را دارند و باید در فضای خانه پخش شود که کودک گوشش به شنیدن انگلیسی عادت کند. بعضی از خانواده ها اظهار دارند که چرا روانشناس به ما گفته است که کودکان زیر دو سال نباید تلویزیون ببینند و شما پکیج زیر دو سال دارید باید با قاطعیت بگوییم که همانطور که شما در خانه فیلم می بینید و کودک رهگذری نیم نگاهی به تلویزیون می اندازد و به سادگی از کنارش رد می شوید این پکیج ها نیز به همین منظور است اینکه در فضای خانه پخش شود و کودک نیم نگاهی به آن بیندازد. کودکان زیر دوسال هیچ گاه با دقت و تمرکز 2 الی 3 ساعت تلویزیون تماشا نمی کنند زیرا هیچ کودک سالمی این مقدار توجه به تلویزیون ندارد و اگر واقعا کودکی پیدا شود که 3 ساعت تلویزیون مشاهده کند این کودک مشکل دارد. حتی کودکان باهوش 2 الی 4 ساله هم 2 الی 3 ساعت را کامل تماشا نمی کنند. این پکیج ها به این علت 2 الی 3 ساعت باید پخش شوند که کودکان دوزبانه شوند. باید 3/1 از زمان بیداری را در معرض صوت و تصویر زبان دوم باشند و هدف آشنایی اولیه و بعد از آن متناسب با سن محتوی را در مدت زمان تعیین شده تماشا کنند و حتی اگر این مقدار را با دقت تماشا نکنند روشن بودن آن در محدوده زمانی 2 الی 3 ساعت کافی می باشد.

برای مثال پسر 4 ساله ام حسین در حال بازی کردن با پازل هایش بود و تلویزیون روشن بود و همزمان به پکیج هایش گوش می داد و من دیدم در حال بازی است و خاموشش کردم تا کمی استراحت کنم و فضای خانه آرام شود به محض خاموش شدن پسرم حسین عکس العمل نشان داد و گفت مامان بزار روشن باشه و این اتفاق نشان می دهد که کودکان حتی اگر به ظاهر توجهی ندارند ولی به آن گوش می دهند و با محیط غنی شده یاد می گیرند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید